Customer service och reservdelsansvarig

TeknoDetaljer utvecklar och marknadsför avancerad automationsutrustning till i första hand den medicintekniska industrin. Våra kunder finns över hela världen. Nu säker vi en Customer service för vår maskintillverkning. Rollen är varierad och spänner över många områden; allt från offerering, orderbokning, hantering av prislistor, bokning av transporter etc. Du är den administrativa ”spindeln i nätet” för våra maskinleveranser samt ansvarig för reservdelsförsäljningen. Du kommer att vara kundens första kontakt i många ärenden såsom beställningar och frågeställningar rörande produkter och tjänster. Du kommer att ha vårt affärssystem och e-post som främsta arbetsredskap. I arbetet ingår administrativa arbetsuppgifter tex orderadministration, fakturering, inköp samt hantering av betalningspåminnelser.

Som Customer service kommer du ha följande arbetsuppgifter:

  • Hantering av reservdelsförsäljning
  • Offert- och orderadministration
  • Logistikansvarig
  • Fakturering
  • Inköp

Vi ser gärna att du har följande bakgrund:

  • Du har erfarenhet från en liknande roll från tex ekonomiavdelning, innesäljare, kundservice, projektadministratör
  • Mycket god administrativ förmåga, erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem
  • Du är sälj- och serviceinriktad
  • Inköpserfarenhet är meriterande
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av export/import och logistik
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav
  • Du har ett strukturerat arbetssätt

Som person är du självgående, stresstålig och noggrann. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta.

 

I den här rekryteringen samarbetar vi med Oplana.

Ansök via länk:

https://quest.se/lediga-jobb/?assignment_id=6150