Customer service och reservdelsansvarig
TeknoDetaljer utvecklar och marknadsför avancerad automationsutrustning till i första hand den medicintekniska industrin. Våra kunder finns över hela världen. Nu säker vi en Customer service för vår maskintillverkning. Rollen är varierad och spänner över många områden; allt från offerering, orderbokning, hantering av prislistor, bokning av transporter etc. Du är den administrativa ”spindeln i nätet” för våra maskinleveranser samt ansvarig för reservdelsförsäljningen. Du kommer att vara kundens första kontakt i många ärenden såsom beställningar och frågeställningar rörande produkter och tjänster. Du kommer att ha vårt affärssystem och e-post som främsta arbetsredskap. I arbetet ingår administrativa arbetsuppgifter tex orderadministration, fakturering, inköp samt hantering av betalningspåminnelser.Som Customer service kommer du ha följande arbetsuppgifter:
- Hantering av reservdelsförsäljning
- Offert- och orderadministration
- Logistikansvarig
- Fakturering
- Inköp
Vi ser gärna att du har följande bakgrund:
- Du har erfarenhet från en liknande roll från tex ekonomiavdelning, innesäljare, kundservice, projektadministratör
- Mycket god administrativ förmåga, erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem
- Du är sälj- och serviceinriktad
- Inköpserfarenhet är meriterande
- Det är meriterande om du har erfarenhet av export/import och logistik
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav
- Du har ett strukturerat arbetssätt
Som person är du självgående, stresstålig och noggrann. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Oplana.
Ansök via länk: